מדאיג • מ"מ המפכ"ל סאו מגלה: "פרופיל המותקפים בגל הטרור הם חרדים"

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on מדאיג • מ"מ המפכ"ל סאו מגלה: "פרופיל המותקפים בגל הטרור הם חרדים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים אלו כשגל הטרור ובעיקר טרור הסכינאות מגיע לכל מקום בארץ, התפנה מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו לקיים תדרוך ושיחה עם כתבי המשטרה בתקשורת.

המפכ"ל התייחס להסלמה באירועי הטרור והבהיר כי "פרופיל המותקפים בגל הטרור הם חרדים ולובשי המדים, וזאת עקב זיהוי ודאי שהמותקפים הם יהודים", אמר המפכ"ל והוסיף כי הבוקר סוכל פיגוע דקירה בעיר החרדית בני ברק כאשר פלסטיני – תושב המשולש – נתפס בעיר כשסכין ברשותו. "אין לאדם כזה מה לחפש בב"ב ועוד עם סכין", אמר טאו וציין כי "כרגע הוא בחקירת שב"כ אך ככל הנראה הוא התכוון לבצע פיגוע בעיר".

קודם לכן, בראשית דבריו בירך סאו את המפכ"ל הבא רוני אלשיך ואמר כי "אני רוצה לאחל הצלחה למפכ"ל ה-18 של משטרת ישראל. אני משוכנע שהוא יהיה מפכ"ל מצוין ושמ"י תשתפר יחד איתו ותשמר את ההצלחות. אני רוצה לאחל החלמה מהירה ל 68 שוטרים ולוחמים שנפצעו בימים ובשבועות האחרונים".

שתי מגמות הפוכות

מ"מ המפכ"ל נתן הערכת מצב ואמר כי "ההבנה היא שיש כאן 2 מגמות הפוכות. בירושלים – יש עלייה משמעותית ב-2015 באירועי הטרור והפיגועים. טרור-החל מדקירות, בקבוקי תבערה וידויי אבנים. אולם מנגד – ביו"ש יש מגמה של ירידה. יחד עם זאת בירושלים יש ירידה של הרוגים", אמר סאו.

בנצי סאו

לדבריו, "ב-2014 היו 12 הרוגים באירועי טרור לעומת 4 ב-2015. המציאות הזו חייבה אותנו בדרג המבצעי של משטרת ישראל – ולאור הערכת מצב בדרג המדיני – הגדרתי את האירועים "טרור שהוא טרור עממי". זה לא הטרור שלפני 12 שנה שהיה הרבה עוצמתי והרבה יותר מסוכן שגבו למעלה מ-20 הרוגים.  גל הטרור הנוכחי מאופיין באבנים ובקבוקי תבערה או טרור הסכין".

ההחלטות שקיבלה המשטרה

סאו מנה את ההחלטות שהתקבלו בעקבות המצב הביטחוני המורכב, "החלטות שקיבלנו: להסיט את הטרור כלפי כוחות הביטחון. אנו סופגים את האירועים כדי לבודד את האירועים מהאזרחים. אנו רואים קפיצת עלייה משמעותית של האירועים לכיוון כוחותינו. המציאות חייבה אותנו לתגבר את י-ם עם למעלה מ-2000 שוטרים. מיום חמישי התייצבו 100 לוחמי מג"ב לטובת י-ם. היום גוייסו עוד 3 פלוגות מג"ב. עברנו לצווי 8 באופן חריג, סה"כ יגוייסו עד תחילת שבוע הבא 16 פלוגות מג"ב", סיפר סאו.

כמו"כ, אמר כי "בימים אלו אנו בוחנים הקמת מערך מילואים של לובשי המדים הכחולים כדי לתגבר את מערך התחנות בארץ".

הוא הוסיף כי "האירועים בהר הבית משפיעים על מה שקורה בי-ם וביו"ש. ברור לנו שכאשר משודרות תמונות של פריצה להר הבית הדבר גורם להסתה מאד מאורגנת ולרצף של אלימות קשה וכן לגל הפיגועים האחרון".

ההסתה ברשתות החברתיות

על ההסתה ברשתות אמר כי "הרשתות החברתיות הערביות היא הקרקע הגדולה ביותר להסתה והרבה יותר מהתקשורת. הסרטונים איך לדקור ולרצוח יהודים משפיע על חלק מהאנשים".

לגבי העיר העתיקה אמר מ"מ המפכ"ל, "עד שנות 2000 בכל שערי הר הבית היו שערי מגנומטר שהוואקף תפעל. בעקבות אירועי הר הבית בשנת 2000 זה הופסק. ובעקבות האירועים האחרונים שהחמור מכל החדרת מטענים להר הבית אנו נחזיר את השערים הללו. הם לא יהיו בתוך הר הבית אלא במבואות שלפני שערי הר הבית דבר שלא מצריך אישור של הוואקף. עד כה הצבנו 6 מגנומטרים בעיר העתיקה לבדוק חשודים ומזרח י-ם חולק ל-8 פלוגות מג"ב".

ירידה באירועים בזכות אקדח ה'רוגר'

עוד הוא הוסיף בהערכת המצב הכללית כי, "אנו מזהים ירידה בג'אבל מוכאבר ובצור באהר עקב שימוש באקדח הרוגר. 37 מיידי אבנים ובקת"בים נפגעו מהרוגר דבר שהביא הרתעה וירידה בהפס"ד במקומות אלו".

מפקדה חדשה בכביש 6

"ממחר בבוקר תוקם מפקדה מיוחדת בכביש 6 לאור אירועי יידויי האבנים ובקת"בים שהיו שם בסוף שבוע האחרון. על המפקדה יפקד מפקד תחנת שרון".

"כמו"כ, אגף התנועה הונחה להפחית את הדו"חות ולבצע יותר פעילות מבצעית בכבישים בהם היו אירועים של יידויי אבנים".

פיגוע הדקירה במספרים

לסיכום, אמר סאו כי "עד כה יתרחשו 15 אירועי סכינאות, 7 מחבלים הרוגים ו-8 מחבלים שנתפסו ונפצעו".

הוא הזכיר את האירוע הבוקר, "שוטר של משטרת מחוז שי מנע פיגוע גדול כשעצר את המחבלת עם רכבה שככל הנראה הייתה בדרכה לירושלים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בן גוריון הכריז על מדינה יהודית ולא על מדינה כפולה יהודית פלסטינית וזה מה יש